پاور پوینت ماشین سلولی
نوشته شده توسط : فاطی

پاور پوینت ماشین سلولی

پاور پوینت ماشین سلولی

شهرها سيستم هاي بسيار پيچيد ه اي مملو از عدم قطعيت مي باشند كه نيروها و عوامل مختلفي توسعه آنها را تحت تأثير قرار مي دهند. به منظور درك بهتر از سيستم شهر روش هاي تحقيقاتي علمي متنوعي به عنوان پشتيبان تصميم گيري تحت عنوان شبيه سازي و مد لسازي مورد استفاده قرار گرفته اند. با همين منظور (درك سيستم شهر )، روش هاي سنتي آماري مدل سازي قادر به توصيف دقيق فرآيند توسعه پيچيده شهري نمي باشند، لذا روش هاي جديد مدل سازي مانند ماشين هاي سلولي موج جديدي در اين زمينه پديد آورده اند.

CA برای اولین بار توسط استانیسلاو اولام و ون نیومن در دهه 40 میلادی به عنوان چارچوبی برای کشف بنیان و منطق زندگی مطرح گردید ، به گونه ای که می توان گفت منطق سلولی (Cellular) را اولام و مفهوم ماشین خودکار (Automata) را نیومن بیان نمودند.

ماشین های سلولی ، سیستم های پویایی را در بر می گیرند که از لحاظ زمان و مکان گسسته باشند .

CA ها ساختارهای انتزاعی هستندکه امکان مطالعه و بررسی سیستم های پیچیده را به صورت مجازی فراهم میکنند و هم چنین موجب می شوند که سیستم های پیچیده به صورت مدل های ریاضی بر روی یک صفحه تصویر شوند و رفتار عمومی قوانین اتخاذ شده را در فضایی ساده شده مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

کاربرد های CA

شبیه سازی مسائل اجتماعی, شبیه سازی برنامه ریزی کاربری زمین,  شبیه سازی برنامه ریزی حمل و نقل, شبیه سازی مسائل اقتصادی, شبیه سازی برنامه ریزی مدیریت بحران و...

یک اتوماتای سلولی شامل یک شبکه منظم از سلول‌ها است که هر کدام از آن‌ها در یکی از حالات از مجموعه حالات متناهی امکان‌پذیر قرار دارند. مانند on و off. شبکه می‌تواند هر بعد متناهی داشته باشد. برای هر سلول، یک مجموعه از سلول‌ها که همسایهٔ آن نامیده می‌شود، نسبت به آن سلول مشخص تعریف شده‌است. یک حالت آغازین (time t = ۰) با تخصیص دادن یک وضعیت به هر سلول انتخاب می‌شود. یک نسل جدید (توسعه t به وسیله ۱)، بر اساس یکسری قوانین ثابت (عموماً یک تابع ریاضی) که وضعیت جدید برای هر سلول را بر اساس وضعیت جاری آن سلول و وضعیت‌های سلول‌های همسایه آن، مشخص می‌کند، تولید می‌شود. به طور معمول، قوانین به روز رسانی وضعیت سلول‌ها برای هر سلول مشابه است و در طول زمان تغییر نمی‌کند، و به کل شبکه بصورت همزمان اعمال خواهد شد، هر چند استثناهایی نیز وجود دارد، مانند اتوماتای سلولی تصادفی و اتوماتای سلولی ناهمگام.

 

 

 

دانلود فایل با لینک مستقیم





:: برچسب‌ها: سلولی , پاورپوینت , ماشین ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: